Pagina's

vrijdag 12 september 2014

My food in photo's #1

Al eerder liet ik jullie zien wat ik in een week at, in de vorm van een eetdagboek. Nu leek het mij ook leuk om eens te laten zien wat ik heb gegeten in een week, maar dan alleen met foto's. Vaak vergat ik dat ik foto's van mijn eten zou maken en kwam ik er pas achter als ik mijn eten bijna op had. Toch heb ik nog wel een aantal foto's van mijn eten gemaakt.

Ik ben echt gek op champignons en eet ze het liefst zo veel mogelijk. Dit was mijn ontbijt aan het begin van de week. Champignons, twee gekookte eieren en paprika & feta salade wat over was van de avond ervoor. 

Tussendoor eet ik het liefst fruit, meestal eet ik dat als ochtend tussendoortje. Dit keer at ik twee mineola's. Ik vind die lekkerder dan mandarijnen en ze zijn makkelijker te pellen dan sinaasappels!

Ik ben echt gek op rauwkost! Hier eet ik een bakje met tomaatjes, komkommer en worteltjes. 

We aten tomatensoep in de avond, zoals je ziet vergat ik hier een foto van te maken en was mijn kom al bijna leeg toen ik het mij bedacht. Normaal gesproken vind ik tomatensoep echt helemaal niet lekker, maar deze was zelf gemaakt en er zaten ook nog andere groenten doorheen. Dus die was wel erg lekker!

Hier at ik als ontbijt magere yoghurt met warme appel, kaneel, cranberry's en een muesli mix. Zo lekker! 

's Avonds aten we filodeeg en bladerdeeg gevuld met spinazie. Daarnaast een paar gebakken aardappeltjes en falafelballetjes. Wij proberen thuis niet al te vaak vlees te eten dus wisselen het vaak af met vis of vegetarische producten, zoals falafel en groenteburgers. 

Hier weer mijn grote liefde, ei met champignons. Dit keer gebakken eieren en er zit ook een beetje geitenkaas op. 

Als lunch at ik een boterham met kipfilet en twee crackers met pindakaas. 

Oh bah! Dit ziet er vies uit, maar het was eigenlijk best lekker. Ik maakte rijst met tomatensaus, courgette, kidneybonen, champignons en olijven. 

Qua yoghurt wissel ik vaak af tussen verschillende soorten. De ene keer eet ik magere of geitenyoghurt en de andere keer kwark. Dit keer at ik Griekse yoghurt met blauwe bessen, gedroogde cranberry's en muesli. 

Niets lekkerder dan verse broodjes van de bakker! Ik at deze met hüttenkäse, tomaatjes en zout.

Griekse yoghurt met blauwe bessen, gedroogde cranberry's, lijnzaad en perzik als ontbijt op vrijdag. 

Als lunch at ik twee geroosterde boterhammen met een beetje yoghurt mayonaise, sla, komkommer en gerookte zalm. 

Hmm! In de avond aten we pizza, ik koos voor pizza Margarita. 

And again! Champignons met ei.

Ik ben gek op Chai latte's en nam bij het boodschappen doen deze thee van Clipper mee. Het is natuurlijk wel anders dan een chai latte, maar hij is heel lekker!

Als lunch at ik een broodhelft met kip en een cracker met kip. En nog een broodhelft met amandelpasta en jam. 

Mijn ouders hadden 's avonds een feestje en aten niet mee. Normaal kook ik dan zelf wat, maar papa had heel lief een maaltijdsalade meegenomen. Nu zag ik op de achterkant staan dat er suiker (?) aan toe is  gevoegd. Nu heb ik hem natuurlijk wel opgegeten omdat ik het zonde vind om hem dan weg te gooien, maar de volgende keer maak ik liever zelf een salade. 
Deze was trouwens van de Coop en het was geloof ik een caesar salad. 

De enige avond snack die ik op de foto heb gezet is deze notenreep mix van Bio Today. 

Dat was 'm alweer, wat ik in een week at! Ik zal de volgende keer proberen om nóg meer foto's te maken. Want zoals ik al zei ben ik het vaak vergeten.