Pagina's

vrijdag 22 augustus 2014

Mijn avondroutine | make-up verwijderen en huidverzorging

Persoonlijk vind ik het heel belangrijk om mijn huid goed te verzorgen, ik haal dan ook élke avond mijn make-up eraf. Ook al kom ik pas om 5 uur 's ochtends thuis. 
Voor het verwijderen van mijn make-up en het verzorgen van mijn huid heb ik door de jaren heen een vaste routine ontwikkeld. Deze wisselt vrij regelmatig, als ik bijvoorbeeld nieuwe producten ontdek. Op dit moment heb ik een routine waar ik erg tevreden over ben en die wil ik graag met jullie delen! 


Ik begin met het verwijderen van mijn oogmake-up, dit is vrijwel altijd alleen mascara en oogpotlood. Ik verwijder mijn oogmake-up met kokosolie. Ik heb een grote pot kokosolie van de Albert Heijn waar ik kleine beetjes overschep in een kleiner potje voor op de badkamer.
Ik pak er een beetje uit en verdeel dit over mijn wijs- en middelvinger van beide handen. Dit masseer ik, tegelijkertijd, met mijn handen over mijn wimpers. Je krijgt dan echt ontzettende panda ogen, dit haal ik weg met een washandje voordat ik verder ga.

De kokosolie haalt de mascara er goed af maar er blijven vaak toch nog wat restjes zitten. Om die restjes weg te halen gebruik ik een watje met wat oogmake-up remover. Welk merk dit is maakt voor mij niet zo veel uit, als het de make-up maar goed weghaalt en niet te veel olie achterlaat. Op het moment gebruik ik die van l'Oréal, maar die van Kruidvat en Albert Heijn vind ik ook erg fijn.

Mijn ogen zijn goed schoon, dus nu over naar het gezicht. Ik haal met water nog eventuele olieresten op mijn ogen weg en maak mijn gezicht nat. Op mijn hand doe ik een drup Rituals creamy foam cleanser en dit verdeel ik over mijn gezicht. Ik masseer dit goed in mijn huid en daarna spoel ik het af met water. Hierna dep ik mijn gezicht voorzichtig droog.

Om te zorgen dat mijn gezicht echt goed schoon is haal ik er nog een watje met rozenwater (Kruidvat) of micellair water overheen. Op het moment gebruik ik verzachtend micellair water van l'Oréal. 

Na mijn reiniging breng ik een nachtcrème aan.  Op het moment gebruik ik, mijn inmiddels tweede flacon, Yes to carrots nachtcrème. Als het heel warm is gebruik ik liever geen crème op mijn gezicht, want dat glijd er meteen af. Ik gebruik dan wel een serum, van Balea, om toch iets op mijn gezicht te hebben.

Als allerlaatst gebruik ik een oogcrème. In principe is het natuurlijk nog niet echt "nodig" om een oogcrème te gebruiken. Maar ik merk dat de huid onder mijn ogen veel zachter en minder droog is als ik 's nachts een oogcrème gebruik. Het is natuurlijk mooi meegenomen als ik er op later leeftijd ook nog profijt van kan hebben dat ik zo vroeg ben begonnen met oogcrème, maar daar doe ik het niet voor. 
Ik heb een wat dikkere crème van Kruidvat huismerk en een dunne gel van MAC. Hiertussen wissel ik af, het ligt er maar net aan waar ik op dat moment zin in heb.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen hoe mijn avondroutine eruit ziet en wat ik allemaal doe om mijn huid te reinigen en te verzorgen.