Pagina's

zondag 31 augustus 2014

Beauty | Kiko long lasting lip markers

Kiko. Een merk waar ik op internet heel veel goede verhalen over had gehoord, maar waar ik nog nooit binnen was geweest. Toen ik deze zomer in Sicilië een Kiko spotte, moest ik er natuurlijk wel even naar binnen. Ik kwam weer buiten met een bescheiden buit: 3 lip producten. Twee hiervan laat ik je in dit artikel zien. Namelijk de Long lasting lip markers.

Laten we beginnen met de verpakking van de lip producten. Bijna alle make-up van Kiko is verpakt in een zwart doosje, wat echt een luxe gevoel geeft. Als ik de twee lip markers uit de doosjes heb gehaald blijven er twee echte markers over. Ze hebben een beetje de uitstraling van markers die je gebruikt om mee te schrijven. Maar door de mooie kleuren, de see through dop en de lekkere geur die de marker heeft is het toch echt duidelijk dat dit een beauty product is en geen marker om mee te schrijven.

103
103 is de wat lichtere kleur van de twee. Het aanbrengen van de marker is wel even wennen, het puntje is hard en beweegt nauwelijks mee.
Als ik de kleur eenmaal op mijn lippen heb aangebracht valt het mij op dat hij erg snel intrekt. Als ik over mijn lippen heen veeg komt er ook geen kleur meer vanaf. Ook droogt hij mijn lippen gelukkig niet uit, score! De kleur van de lip marker zelf had ik alleen wat anders verwacht. Bij de swatch op mijn hand lijkt hij wat lichter dan dat hij op mijn lippen doet. Ik had wel gehoopt dat hij iets subtieler zou zijn, maar dit is ook mooi!

Wat ik een groot minpunt vind is dat hij erg vlekkerig is, het is moeilijk om de kleur gelijk over de lippen te verdelen. Dit zie je ook wel terug op de foto's hieronder, sommige stukken zijn donkerder dan anderen.

106
Een diep rode kleur kon ook niet ontbreken, hier hou ik namelijk wel van! Als ik hem swatch op mijn hand vind ik de kleur echt prachtig, eenmaal op mijn lippen stelt hij helaas een beetje teleur. Ik moet meerdere keren stiften om de kleuren overal gelijk te krijgen. Als ik dan foto's maak zie ik dat mijn gezicht er nóg bleker van wordt dan dat 'ie al is, en ook de vlekken zijn nog erg goed te zien. 
Wat uitschieters weghalen met make-up remover is helaas ook geen optie, rode vlekken all over..

Zijn de lip markers echt long lasting?
Ja, dat zijn ze zeker! Eenmaal op de lippen aangebracht blijven de markers erg goed zitten. Als je eroverheen veegt met je vinger of wat drinkt, blijven ze zitten. Het verwijderen van de lip markers is dan ook wel een flinke klus. Na 2 watjes make-up remover zit er nog steeds een donkere gloed over mijn lippen, die aan het eind van de avond pas echt een beetje weg aan het gaan is.

Conclusie
Ik vind de kleuren van beide lip markers erg mooi. Ze trekken snel in, drogen mijn lippen niet uit en blijven lang zitten.
Daaraan vast zitten wel wat minpuntjes. De kleuren zijn vlekkerig op de lippen, je kunt eroverheen blijven stiften maar het blijft vlekkerig. Vooral bij de donkere kleur zie je dit erg goed. Ook vond ik het door het harde puntje wat lastig om de lip markers mooi aan te brengen.

Ondanks de voordelen zijn dit toch niet echt producten die ik vaak uit mijn stash zal pakken. Dan maar liever een lipkleur die niet vlekkerig is en wat vaker bij gewerkt moet worden. 

Heb jij wel eens producten van Kiko geprobeerd? Zo ja, wat vond je ervan?