Pagina's

dinsdag 31 december 2013

Beste series en films van 2013

2013 was het jaar waarin ik veel slechte films heb gezien maar ook héle goede films die ik iedereen kan aanraden. In dit artikel deel ik de films en series die ik het beste vond van alles wat ik dit jaar heb gekeken.

The impossible
Deze film is volgens mij ook al voorbij gekomen in een artikel van films die ik de afgelopen tijd had gezien. Op zijn tijd hou ik wel van een flinke jankfilm. The impossible gaat over een gezin dat op vakantie gaat naar Thailand, alles verloopt helemaal goed totdat er een tsunami uitbreekt en het hele gezin elkaar kwijtraakt. 
Dit is zo'n mooie film. Er hangen soms wat stukken been los of je krijgt andere dingen te zien die niet zo heel smakelijk zijn, maar dat hoort er allemaal bij. Dat was waarschijnlijk wel wat toen de realiteit was. 
Als je zin hebt in een mooie, zielige en waargebeurde film kan ik je deze zeker aanraden.
Catching fire
Het eerste boek van the Hungergames vond ik helemaal geweldig. Ik kon toen ook echt niet wachten totdat de film uit zou komen en die stelde mij gelukkig helemaal niet teleur. Het tweede boek 'Catching fire' vond ik minder, daarom heb ik het derde boek ook niet meer gelezen. 
Toch wilde ik wel heel graag naar de verfilming van Catching fire. Ik hoor er hele wisselende verhalen over maar ik vond de film zelf echt heel leuk. Heel spannend en ik heb geen moment gehad dat ik wat minder geboeid was.

The place beyond the pines
Over deze film ga ik niet te veel meer zeggen, dan wordt het een beetje hetzelfde als een vorig artikel. Een goede, boeiende film die ook heel leuk is voor meisjes die niet zo heel veel van actie houden. Tenminste, ik hou niet van actie maar vond hem heel goed! 

About time
'A new funny film about love. With a bit of time travel.' Over het algemeen hou ik niet zo van films waar rare dingen in gebeuren die in het echt niet kunnen, zoals tijdreizen. Daarom was ik ook een beetje bang dat ik de film niet leuk zou vinden. Maar echt, wat een geweldige film. Zoals de beschrijving al zegt is het een grappige film over de liefde met een beetje tijdreizen erin. 
Ik kan niet wachten tot deze film op dvd uitkomt en ik hem 1000 keer overnieuw kan kijken. 

Despicable me 2
It's so fluffy I'm gonna diieeeeeee. Deel één vond ik echt geweldig! Ik heb zo hard gelachen met mijn vader toen we deze film keken. Ik kon dan ook niet wachten om deel 2 te zien. Ik mistte hem jammer genoeg net in de bioscoop, dus moest ik wachten tot hij uitkwam op dvd. Maar het was het wachten waard. 
Ik heb weer super hard gelachen en ik wil later ook een kindje zoals Agnes! 

Borgen
Borgen is een Deense serie over politiek en alles wat erbij komt kijken. Zo krijg je een kijkje bij de media, de spindoctors en de minister. 
Ik heb echt de ballen verstand van politiek en ik vind het ook echt totaal niet interessant. Toen mijn moeder kwam aanzetten met deze serie verwachtte ik er dan ook niet echt iets van. Maar het tegendeel is waar, wat een leuke serie is dit! Er wordt precies genoeg afgewisseld tussen politiek en de privé levens van de mensen in de serie. Ook heel leuk voor mensen die zich in het dagelijks leven niet bezighouden met politiek. 

Pretty Little Liars
De meeste van jullie zullen deze serie al wel kennen. Het gaat over een vriendinnengroep van 5 waarvan er ééntje wordt vermoord. De andere vier meisjes blijven sms'jes krijgen van ene A die allemaal dingen over ze weet die alleen hun overleden vriendin had kunnen weten. 
Ik ben nu seizoen drie aan het kijken. Ik vind het heel spannend maar wil ondertussen wel een beetje weten wie Allison nou heeft vermoord en wie die sms'jes nou stuurt. Maar ik vrees dat het nog wel even duurt voor ik dat te weten krijg. 

Orphan black
Als laatste een serie die ik door Netflix heb ontdekt. Deze serie bestaat uit tien afleveringen. Het gaat over een meisje die op het station iemand voor de trein ziet springen, iemand die exact op haar lijkt. Ze steelt haar ID en gaat door het leven als dat andere meisje. Daardoor komt ze erachter dat niet alleen zij twee zo veel op elkaar lijken, maar dat er meerdere zijn..
Hele spannende en leuke serie. Ik hou normaal gesproken niet van fictie, maar dit vond ik erg leuk! 


Wat waren jou favoriete films en series uit 2013?