Pagina's

woensdag 6 november 2013

Everyday makeup

Voor mijn dagelijkse make-up heb ik een bakje met alles wat ik fijn vind in gebruik en dat ik dagelijks gebruik. Na het reinigen van mijn gezicht breng ik een crème aan. Op dit moment gebruik ik de Origins GinZing Energy-boosting moisturizer. Ik gebruik deze nu een paar weken en ik vind hem tot nu toe erg fijn.
 
Lees verder voor de rest van de producten die ik elke dag gebruik!

Nadat ik een crème aan heb gebracht gebruik ik soms nog een primer. Deze zit ook in mijn everyday bakje maar heb ik niet op de foto gezet omdat ik die de laatste tijd vrij weinig gebruik. Qua foundations heb ik er drie in mijn bakje zitten.
Skin 79 BB cream in Hot Orange - Catrice all matt plus founcation in 010 light beige - Gosh X-ceptional wear in 11 Porcelain.
Ik heb een hele lichte huid en de ene keer heb ik het gevoel dat de ene wel goed is terwijl ik dan de volgende dag vind dat hij te donker is. Daarom wissel ik heel erg af en probeer ik veel verschillende foundations.
Daarna breng ik een concealer aan. Onder mijn ogen gebruik ik al een hele tijd de Essence stay all day concealer in 20 soft beige. Dit is een lichte concealer die erg vloeibaar is en daarom heel fijn aanbrengt en niet in de lijntjes trekt. Daarnaast dekt hij ook prima.
Dit komt niet heel vaak voor, maar als ik roodheden of puistjes heb die nog door mijn foundation heen komen gebruik ik Catrice camouflage cream in 010 Ivory.
 
Als ik mijn foundation en concealer heb aangebracht breng ik een poeder aan. Hiervoor gebruik ik de rechter: Catrice prime and fine translucent loose powder. Dit is een losse witte poeder die op je huid niet zichtbaar is maar de huid wel mooi matte maakt.
Links ligt nog een poeder foundation van MAX (Action), die ik gebruik op dagen dat ik wat minder make-up draag en geen zin heb in vloeibare foundation.
In het midden ligt de blush die ik op het moment gebruik: Catrice Multi colour blush in 010 riviera rose. Deze blush moet ik van mezelf eerst opmaken omdat de verpakking kapot is en ik het niet fijn vind om hem zo in mijn stash te leggen.
Op het moment heb ik vier mascara's in mijn everyday bakje zitten. Een beetje veel en onnodig. Van links naar rechts zie je:
Essence I love extreme crazy volume mascara - Maybelline Volum' express mascara - Bourjois Volume glamour Max holidays mascara - Le volume de chanel mascara in 10 noir.
 
De eerste vind ik wel oké maar ik snap niet waarom iedereen hem zo fantastisch vindt. De tweede is de mascara die ik op dit moment gebruik en ik vind hem echt heel fijn!
De mascara van Bourjois heb ik in de zomer veel gebruikt omdat het gewoon de beste waterproof mascara ooit is. Die van Chanel is een proefje maar ik vind hem niet fijn.
 
Na het aanbrengen van mijn mascara maak ik de bovenste wimperrand donker met het Essence longlasting eye pencil  in 01 black fever. Dit is een goed zwart oogpotlood die fijn werkt.
Daarna teken ik mijn wenkbrauwen bij met een wenkbrauwpotlood van PUPA in de kleur 01. Waarna ik de Catrice lash/brow designer aanbreng zodat mijn wenkbrauwen in model blijven.
Als laatste breng ik dan nog Vaseline aan op mijn lippen. Dit maakt mijn lippen zó zacht.
 
Natuurlijk gebruik ik ook kwasten voor mijn make-up. Het zijn er maar drie, aangezien ik geen oogschaduw gebruik en ook niet shape ofzo.
De linker kwast op de foto is een blush kwast van H&M gewoon een basic blush kwast. In het midden ligt mijn favoriete Zoeve buffer brush (104). Als je nog op zoekt bent naar een fijne kwast om foundation mee aan te brengen kan ik je deze echt aanraden.
En als allerlaatst gebruik ik een Kabuki kwast van Essence om mijn poeder aan te brengen.
 
En dat was alles wat ik qua make-up gebruik op een dag!
Wat zijn jou make-up aanraders die jij elke dag gebruikt?