Pagina's

donderdag 29 december 2011

Mijn DVD collectie.

Nadat ik laatst mijn CD collectie liet zien leek het me ook wel leuk om jullie mijn DVD collectie te laten zien. Ik ben echt gek op films kijken, op tv of gewoon op DVD. Sinds kort ben ik een beetje begonnen met DVD's verzamelen, ik vind het namelijk toch wel leuk om mijn lievelingsfilms op DVD te hebben. Jammer genoeg zijn er nog heel veel favorieten films die ik nog niet op DVD heb. Nu ga ik jullie mijn DVD collectie tot nu toe laten zien, enjoy! 


The Notebook Limited Edition.
Achterkant: Een doorleefde man beschrijft vanuit zijn versleten dagboek het ongelooflijk meeslepende liefdesverhaal van Allie en Noah. De jonge Allie Hamilton (Rachel McAdams) wordt op haar vakantie hopeloos verliefd op de knappe Noah Calhoun (Ryan Gosling) en ze beleven een onvergetelijke zomer vol hartstocht en passie. Onder druk van haar ouders verliezen de twee elkaar uit het oog. Als Allie op het punt van trouwen staat met de man die wel door haar ouders goedgekeurd wordt, slaat de twijfel toe. Kiest ze voor de liefde van haar leven of kiest ze voor haar ouders goedkeuring. Een bijna onmogelijke opgave en.. Kan ze haar Noah vinden? Hebben ze na al die jaren echt nog zulke warme gevoelens voor elkaar of zijn de herinneringen mooier dan de werkelijkheid?

Mijn mening: Ik vond deze film echt heel verassend. Het verhaal is zo ontzettend mooi en aangrijpend. Er gebeurden vrij veel dingen die ik totaal niet had verwacht en ik elke keer weer als ik deze film kijk zit ik met tranen in mijn ogen op de bank. Ik ben echt iemand die van Romantische films houdt en dit is echt zeker weten een van mijn lievelingsfilms!

He's just not that into you.
Achterkant: Ken je die knappe man nog die zei dat hij je ging bellen... en het dan toch niet deed? Misschien ziet hij je gewoon niet zitten. In deze vlijmscherpe, sexy en hedendaagse romantische komedie is een absolute sterrencast op een hilarische manier op zoek naar liefde. Gebaseerd op de losgeslagen (zoals sommige mannen die je kent) bestseller van de schrijvers van Sex and the city, Greg Behrendt en Liz Tuccillo, zit He's just not that into you barstensvol van zinderende aha! momenten die elke overlever van de dating-oorlog zal herkennen. Bekijk deze film met iemand die je graag zou liefhebben.

Mijn mening: De beschrijving op de achterkant vind ik een beetje slapjes, er staat niet echt goed uitgelegd waar de film nou precies over gaat. Nou is dat ook heel moeilijk uit te leggen, ik kan het namelijk ook niet. Het verhaal vind ik vrij makkelijk verzonnen, maar het is wel een heel leuk verhaal. Vrij voorspelbaar is het wel maar als je gewoon zin hebt in een leuke, niet te moeilijke film is deze zeker aan te raden.

Me and you and everyone we know.
Achterkant: Maak kennis met Christine: een spontane kunstenares die praat met haar schoenen. Zij wordt verliefd op Richard, een alleenstaande schoenenverkoper die wanhopig contact zoekt met zijn twee zonen. Zijn jongste zoon deelt via internet een geheime code met een mysterieuze vrouw en maakt een geheime afspraak. Twee pubermeisjes willen weten wie van hen het beste is in orale seks. Het buurmeisje van de broers spaart al jaren voor haar uitzet. Het pronkstuk is een handdoekenset. Al deze personen komen samen in het succesvolle en bekroonde regiedebuut van Mirana July. 

Mijn mening: Ik heb maar een woord voor deze film; absurd. Het is echt een hele rare film die echt nergens op slaat als je het mij vraagt. Ik heb hem zelf niet gekocht, maar gekregen voor mijn verjaardag. Ik zou zelf nooit zo'n film hebben uitgekozen. Er zitten wel grappige stukjes tussen hoor, maar het zou zeker geen film zijn die ik nog een keer wil zien. 

Alles is liefde.
Achterkant: Alles is liefde is een romantische komedie over de liefdesperikelen van zes koppels die er achter komen dat liefde overal is. En dat ze het allemaal willen. Maar liefde is als sinterklaas, je moet er in geloven, anders wordt het niks.

Mijn mening: Ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik deze film wel niet heb gezien. Het is een fantastische film die ik zo vaak kan kijken als ik wil en me nooit gaat vervelen. De acteurs zijn stuk voor stuk fantastisch, het verhaal is leuk en het leukste is nog dat alles op het einde goed komt. Ik denk dat iedereen deze film wel kent. In de film spelen o.a: Peter paul muller (Martin van Gooische vrouwen), Chantal Janzen, Daan Schuurmans, Thomas Acda, Michiel Romeyn, Anneke Blok, Paul de Leeuw, Valerio Zeno, Wendy van Dijk, Carice van Houten en Jeroen Spitzenberger.

Confessions of a sociopathic Social Climber. 
Achterkant: Voor Katya Livingston (Jennifer Love Hewitt) loopt het leven op rolletjes. Ze heeft een succesvolle baan in de reclamewereld en geniet van haar snelle leven vol feestje en 'casual sex'. Haar plaats op de sociale ladder is alles voor haar en wanneer ze niet wordt uitgenodigd voor het belangrijkste feest van het jaar, probeert ze wanhopig toch een uitnodiging te bemachtigen. Helaas voor Katya heeft ze door haar seksuele uitspattingen invloedrijke vijanden gemaakt binnen de vrouwelijke elite. Dove Greenstein, de vrouw die haar kersverse echtgenoot tijdens de bruiloft betrapte onder Katya's rokken, is vastbesloten Katya niet tot het feest toe te laten. Wanneer Katya dan ook nog eens ruzie krijgt met de belastingsdienst, haar baan verliest en financieel aan de grond zit, wordt het tijd voor drastische maatregelen. Dan ontmoet zede man van haar dromen. Hij heeft wel een uitnodiging voor het feest..

Mijn mening: Deze film heb ik een keer gekregen van mijn nicht die hem niet meer hoefde. Dat snap ik eigenlijk ook wel, het is namelijk nogal een saaie film. Hij is echt heel makkelijk verzonnen en ik heb deze maar een keer gekeken en daarna nooit meer.

Dear John.
Achterkant: De jonge soldaat John (Channing Tatum) ontmoet Savannah (Amanda Seyfried), de vrouw van zijn dromen, tijdens zijn verlof. John en Savannah komen uit twee verschillende werelden, maar hun ontmoeting leidt al snel tot een intense relatie. Als John terug moet naar zijn militaire basis en Savannah weer gaat studeren, beloven ze elkaar te schrijven. De afstand, het verlangen en een onverwachte tragedie zorgen echter voor problemen. Lukt het hen om elkaar niet uit het oog te verliezen? 
Deze film is gebaseerd op het boek van Nicolas Sparks. 

Mijn mening: Net als The Notebook is Dear John gebaseerd op een boek van Nicolas Sparks. Ook dit verhaal is weer heel romantisch en grijpt me echt aan. Toen ik de film voor de eerste keer keek had ik wel wat meer verwacht, maar desondanks is het toch een prachtige film en zijn er momenten dat je je tranen bijna niet binnen kan houden.

Le fabuleux Destin d'Amélie Poulain.
Mijn Mening: Op de achterkant van de hoes staat niet beschreven waar de film over gaat. Ik zelf kan het ook niet echt uitleggen, het is namelijk een soort van sprookje. En als je iets erover zegt dan zeg je eigenlijk al te veel. 
Deze film keek ik voor het eerst toen ik een jaar of negen was, ik snapte echt helemaal niet waar het over ging. Tot ik hem een half jaar geleden ongeveer weer keek, toen snapte ik hem wel. En wat is het toch een geweldige film. Heel apart, maar oh zo leuk! Als je deze film nog nooit hebt gezien moet je hem zeker eens kijken want hij is zeker de moeite waard. 

Step up 3.
Achterkant: Streetdanser Luke beschouwt een verlaten warenhuis in New York als zijn enige thuis. Dar komen de beste streetdansers van de hele wereld bijeen om hun dansmoves te perfectioneren. 
Wanneer Luke en zijn danscrew, The House of Pirates, het pand dreigen te verliezen, is hun laatste hoop gevestigd op het winnen van de World Jam- wedstrijd. Met het prijzengeld kunnen zij hun thuisbasis en danshaven behouden. Om zijn Crew te versterken gaat Luke op zoek naar nieuw talent in de ondergrondse dansscene van New York. Uiteindelijk vindt hij de twee dansers die hij nodig had: de mysterieuze Nathalie en Moose (bekend uit Step up 2). Maar Nathalie draagt een geheim met zich mee dat niet alleen schadelijk is voor hun opbloeiende liefde, maar voor alles waar de Pirates hun leven aan hebben gewijd.

Mijn mening: Ik ben gek op dansfilms. Toen ik deze film vorig jaar zomer in de bioscoop zag was ik echt verliefd. Dit was de beste en leukste dansfilm die ik ooit had gezien. Uiteindelijk kocht ik hem op DVD omdat het toch wel echt een van mijn favoriete films is! Als jij van dansfilms houdt en deze nog niet hebt gezien, raad ik je aan om deze echt te gaan kijken. 

500 days of summer.
Achterkant: Vanaf het moment dat Tom Hansen Summer Finn ontmoet, weet Tom dat hij de ware gevonden heeft. Summer is mooi, charmant en grappig: ze is de perfecte vrouw! Er is echter een klein probleem; Summer gelooft niet in de liefde. Relaties zijn chaotisch, dus waarom niet gewoon plezier hebben? Gedurende 500 dagen ervaart Tom op een herkenbare manier de euforische ups en pijnlijke downs van de liefde. 500 days of summer is een verrassende, scherpe en geestige komedie!

Mijn mening: Het verhaal wat zich afspeelt in de film is anders dan veel romantische komedies. In de meeste romantische komedies vinden ze elkaar en is het meteen perfect, in dit verhaal niet en dat maakt het juist zo leuk. Er zit heel veel humor in deze film. 

Dit was mijn film collectie. Jammer genoeg zijn er nog een paar films die nog niet tussen mijn DVD collectie staan en die ik zeker nog wil aanschaffen: Mean Girls, The Proposal, Bridget Jones, Orphan Esther, My sisters keeper, P.S I love you en nog zo veel meer!

Liefs, Roos.

Hoe groot is jou DVD collectie? Wat zijn jou favoriete films?