Pagina's

maandag 12 december 2011

Garnier body milk - Karitéboter.

In de winter heb ik ontzettende last van een droge huid, vooral op mijn benen en armen. In de winter gebruik ik dan ook graag een goed voedende body butter. Maar er bestaat ook body milk die het resultaat geeft van een body butter. Garnier heeft een lijn van vier verschillende body milks. Ik heb de variant met Karitéboter. 

'Herstellende Karitéboter: Onttrokken van de Karitéboom uit West-Afrika, is rijk aan voedingsstoffen waarvan bekend is dat ze lipiden aanmaken die de zeer droge huid voeden en herstellen. Haar verzachtende eigenschappen helpen de huidongemakken weg te nemen.' 

Ik had eigenlijk niet verwacht dat een Body Milk het zelfde resultaat zou kunnen geven als een body butter. Deze body milk kan dat wel. Hij trekt snel in de huid en mijn huid voelt ongelofelijk zacht na het aanbrengen. Ik vind het erg handig dat het gewoon een dop heeft en dat je niet met je handen in een pot hoeft.




De substantie is wat mijn betreft precies goed, niet te dun en niet te dik. De milk zou tot zeven dagen lang hydrateren. Dat is natuurlijk gewoon bijna onmogelijk, dus ik vind het niet gek dat deze milk dat niet waar kan maken. Hij zorgt wel voor een zachte goed gehydrateerde huid, maar zeven dagen lang blijft het niet.

De geur van de body milk vind ik erg lekker. Het is geen hele sterke geur, maar gewoon precies goed. In de fles zit 400 ml wat lekker veel is, je kan er dus lang mee doen.

Wat mijn betreft is deze body milk echt een aanrader voor droge huiden. Hij is namelijk ook herstellend bedoeld voor zeer droge huiden. Als jou nou niet een hele extreem droge huid hebt zijn er ook nog andere geuren voor andere huidjes (cacao, aloë vera en mango).

De body milks zijn voor €4,69 te koop bij o.a Kruidvat.

Liefs, Roos.

Lijkt jou dit een fijne body Milk? Heb jij nog aanraders voor mij?